Blazno resno o pisanju bloga


Še pred nekaj leti marsikdo ni poznal izraza 'blog', danes pa se je blogerska scena močno povečala. Preden sem se sama lotila pisanja bloga, sem zelo rada brala druge blogerke. V tistem času jih je v Sloveniji bilo približno 10, med njimi pa so bile punce, ki so imele za sabo že nekaj letno pisanje bloga. Skozi njihove objave sem počasi začela čutiti potrebo po tem, da bi s čim podobnim poskusila tudi sama. Začetek je bil težek, vendar z majhnimi koraki sem prišla do sem, kjer sem zdaj. S tem bom danes odgovorila na nekaj standardnih vprašanj v zvezi s pisanjem bloga.

Korak #1
O čem želiš pisati?
To je bilo prvo vprašanje, ki sem si ga zastavila, preden sem začela s svojo blogersko potjo. Odločitev ni bila težka, saj so mi nekako pomagale blogerske s svojimi objavami. Predvsem sem sledila puncam, ki so pisale o kozmetiki, saj sem si vedno želela izvedeti nekaj več o tej temi. Kljub temu sem pred začetkom bloga spremljala tudi modne blogerke, in če priznam, so mi modne objave še zmeraj zanimive, le da se sama v tem ne vidim, saj sta pred objektivom moja sramežljivost in nesproščenost prečej očitni. Na podlagi tega sem prišla do dejstva, da si želim pisati o kozmetiki, na kateri bo večji poudarek, vendar pa sem vseeno imela v mislih tudi kakšne drugačne teme. Torej, sem Valentina Poljak in sem lepotna ter lifestyle blogerka. Pomembno je, da dobro premislite o temi, ki jo želite predstavljati. Pa naj bo to kulinarika, moda, potovanja, kozmetika ... Ko pridete do končne rešitve, potem sledi ustvarjanje imena.

Korak #2
Kako poimenovati blog?
Tema je že izbrana, sedaj pa še vprašanje, kako ustvariti ime bloga. O imenu sem razmišljala cel teden. Želela sem, da je povezano z vsebino bloga, zato sem na koncu prišla do ideje, da naj bo Charm of beauty, ali poslovenjeno Čar lepote. Ampak na koncu sem se uštela, priznam. Kljub temu, da se je ime povezovalo s tematiko, pa vseeno ni dobro opisovalo mene. Po letu in pol sem spremenila ime bloga v Brownimalist. Ime je tvorjenka iz 'brown' in 'minimalist'. Obožujem rjavo barvo, poleg tega pa sem velika navdušenka minimalizma. To se čuti tudi na mojih fotografijah, saj rada prikažem ''manj je več''. S tem sem prišla do povezave med imenom, temo in karakterjem

Korak #3
Kdaj napisati prvo objavo?
Priporočam, da kar takoj. Takoj, ko sta tema in ime bloga izbrani, ker sta oba ključna dejavnika že skrbno izbrana. Moja prva objava je nastala 27. decembra 2014. Ni se mi dalo čakati na 1. januar, saj sem prvotno imela v mislih, da bi začela s prvim v mesecem. Kljub temu mi do danes še zmeraj ni žal, da sem izbrala kar nek datum. Pomembno mi je bilo, kaj sem v tistem trenutku čutila, ko sem pisala svojo čisto prvo objavo. Ko mi jo je uspelo napisati do konca, sem čutila tako navdušenje in ponos, da sem enostavno kar takoj kliknila na gumb 'Objavi'. Preden sem kliknila, sem objavo prebrala še trikrat in vsakič sem občutila enako veselje. Zato predlagam, da se ne oziraš na datum, temveč slediš svojemu notranjemu občutku. Prve odločitve so običajno tudi tiste prave odločitve. Takrat, ko začutiš, da želiš nekaj spisati, ne odlagaj, ampak kar začni in nam čim prej pokaži svojo stvaritev.

Koliko časa zavzame ena objava?
Verjeli ali ne, ena objava mi vzame vsaj polovico dneva. Sicer je odvisno od tega, za kakšen izdelek gre, ali gre za enega ali več ... Ker veljam za perfekcionistko, včasih delam na objavi tudi nekaj dni. Najprej se lotim fotografiranja. Razmislim, kakšno ozadje si želim in kako razporediti izdelke, da bo slika videti polna. Običajno med fotografiranjem postavitev še desetkrat spremenim, ampak s tem dobim raznolike fotografije. Samo fotografiranje mi vzame 2-3 ure. Za tem se lotim urejanja slik, ki traja približno 2 uri. Urejam v programu Picasa 3, za kakšno podrobnost pa uporabim še mobilni aplikaciji Snapseed in VSCO. Ko sta oba postopka za mano, odprem blog in spišem objavo. Če gre za en ali dva izdelka, pišem dobro uro, če pa objava terja več izdelkov, pa potrebujem 2-3 ure.

Mnenje družine, prijateljev in znancev
Neverjetno, kako sem se na začetku obremenjevala, kaj bodo na to rekli moji bližnji. Tako zelo me je bilo strah, kaj si bo mislila moja mami, ali pa, kaj bodo na to rekli moji sošolci, ali me bodo zaradi tega zbadali. Na koncu je bil strah popolnoma odveč, saj se je izkazalo ravno nasprotno. Sicer mami eno leto nisem povedala za blog, kasneje pa je sama ugotovila zaradi neprestanih PR paketov. Ko sem ji končno objasnila vso situacijo, ni imela nič proti. Spodbujale so me tudi sošolke in prijateljice, kar je bilo opazno s povpraševanjem po kozmetičnem nasvetu. Je pa res, da so zdaj drugačni časi. Bistveno lažji začetek bi bil že zato, ker je blogerska scena zares narastla in ker posledično že marsikdo ve za blog ter blogerke. Kljub temu se bo našel kak anonimnež, ki se rad skriva za nepoznanim imenom in te bo znal popljuvati. Ampak nič bati, tudi takšni morajo obstajati. Zaradi njih na koncu zadevo izpelješ še bolje kot bi drugače.

Sodelovanje s podjetji
Sodelovanja potekajo nekako tako, da ali podjetje samo odkrije blog, ali pa blogerka piše podjetju. Sama imam že od vsega začetka najraje, če me podjetje samo odkrije. S tem, ko mi je za sodelovanje pisalo takšno podjetje, ki je na prodajnem trgu dovolj prepoznano, v meni pušča razne, a pozitivne občutke. Takrat se zavem, da sem na dobri poti in da očitno ustvarjam nekaj dobrega. Še zdaj sem vedno znova izredno vesela, ko me na novo odkrije neko podjetje, za katerega sem si že nekaj časa po tihem želela sodelovati. Veselje, ko se podjetje zanima za tvoje delo, je v tistem trenutku neizmerno. Običajno sodelovanja potekajo tako, da ti najprej pošljejo mail, v katerem se predstavijo, izrazijo željo po sodelovanju in ga na kratko opišejo. Največkrat gre za preizkušanje novih izdelkov, ki so tik pred tem, da pridejo na prodajne police. Blogerke imamo to priložnost, da prve preizkusimo novost. Seveda je dober občutek, ko prejmeš zanimanja vreden izdelek, vendar pa je ob tem potrebno biti pristen. Po tem, ko izdelek dobro preizkusiš, je čas, da napišeš objavo. Ocena izdelka mora biti iskrena, pa naj bo to ''podarjeni'' izdelek, ali pa kupljeni. Treba se je zavedati, da svoji ciljni publiki velikokrat pomagamo z odločitvijo, ali si naj kupijo določen izdelek. Če ti ni všeč, enostavno napišeš, kaj te je pri njem zmotilo in ne ovinkariti ter ga hvaliti, če to ni res.  

Srečanje z blogerkami
In če se navežem na sodelovanje, se včasih prvi stik, poleg raznih mailov, splete ravno v živo. Podjetja te povabijo na dogodke, kjer predstavijo svoje novosti. Običajno sledi pogostitev, klepet z ostalimi blogerkami, domov pa se vrneš z izdelki, za katere komaj čakaš, da jih preizkusiš. Sama se še kako dobro spomnim svojega čisto prvega povabila na dogodek. Šlo je za Lycon voske. Imela sem takšno tremo, za katero si nisem mislila, da jo bom sploh imela. Po eni strani me je bilo strah, po drugi pa sem bila napeta, ker sem se zavedala, da bom prvič v živo spoznala kakšen blogerski obraz. Na koncu je bila trema povsem odveč, saj punce hitro pademo v pogovor o vsem živem. Morda nekatere na blogerke gledajo kot konkurenco, sama pa menim, da je lahko ravno obratno. Z blogerkami imaš lahko zares lepo prijateljstvo, v katerem se vse dobro počutimo. Vesela sem, ker sem imela možnost spoznati toliko prijetnih punc in komaj čakam, da navežem stik še s kakšno. Ker pa vse prihajamo iz različnih koncev Slovenije, se dogodkov vedno razveselim, saj jih imam ravno tam možnost zopet videti.

Plačane objave
To temo marsikatero zanima, zato bom o tem povedala čisto iskreno, brez dlake na jeziku. Ko sem prišla na blogersko sceno, na splošno ni bilo sodelovanj. Tu in tam se je kakšno našlo, pa vendarle tudi dogodkov ni bilo. Vendar pa, ker je naraščalo število blogerk, so tudi podjetja opazila, da jim lahko ravno me - med drugimi - pomagamo pri promocijah svojih izdelkov. Na začetku je bilo zelo zabavno in še vedno je. Le da je zdaj vsega na enkrat veliko in enostavno ne zmoreš, ker ti hkrati tudi čas ne dopušča. Pride obdobje, ko v testiranje prejmeš celo škatlo izdelkov, vendar ne moreš vsega na enkrat testirati, saj vsak izdelek potrebuje določen čas testiranja. In glede na to, koliko časa ter truda vložimo v eno objavo in kaj vse stoji za njo, so tu podjetja, sicer zelo redka, ki ti ponudijo sponzorirano objavo, se pravi plačano objavo. Sama priznam, da nisem imela še niti ene plačane objave, zato o samem postopku ne morem ravno govoriti. Običajno me kontaktira kakšno tuje podjetje, kateremu omenim plačilo in potem seveda obmolkne. Da se ne bomo narobe razumeli. Ne zahtevam od vsakega podjetja plačilo, ampak če realno pogledamo, pisanje bloga samo še polovično predstavlja hobi. Včasih je lepo in se spodobi, da je naše delo, naš trud poplačan. Marsikdo ima v mislih, da za eno objavo v celoti porabimo največ 1 uro, pa ni res. Kljub temu bom še vseeno počela to, kar me veseli.

jakna: Primark
bluza: Mango
hlače: Only
obutev: CCC
torba: Primark
očala: Patrizia

Ni komentarjev :

Objavite komentar

Thank you for all your lovely comments!